Humpolák

Honzlův Humpolec
Publikováno: Čtvrtek, 11.01. 2018 - 16:51:27
Téma: Kultura


MěKIS v Humpolci a Město Humpolec a vás zve na festival amatérských divadelních představení HONZLŮV HUMPOLEC 2017 - 14. ročník.


I v letošním roce jsme pro vás připravili velice zajímavou nabídku. Po letech se k nám opět vrátí i studenti pražské konzervatoře, kteří tu před lety předvedli úchvatné nastudování Balady pro banditu. 
Představení si můžete připomenout ve fotografiích zde.. 
V letošním roce vás čekají následující tituly: 

23.2.   Jana Pacnerová - ROCKER A DVĚ STARÉ DÁMY
            DS BEZCHIBI Brtnice

2.3.     O.Daněk a J.F. Fischer -  KRVAVÁ HENRIETTA ANEB JEDNO JARO V PAŘÍŽI  
            Divadlo Na Rejdišti Praha

23.3.   Arnošt Goldflam - DÁMSKÁ ŠATNA
            DS JIŘÍ Poděbrady

6.4.     J.B. Thomas - CHARLEYOVA TETA
            DSJH Humpolec

  • Začátky představení jsou v 19:30 
  • Vstupné na jednotlivá představení – 80,- 
  • Rezervace a předprodej vstupenek v infocentru Humpolec, Havlíčkovo nám. 91, tel: 565 532 479, mekis@infohumpolec.cz
  • Rezervace jednotlivých vstupenek je možná také on-line 
  • Rezervace abonentek je možná pouze telefonicky nebo osobně v infocentru. 
  • Zahájení předprodeje (jednotlivé vstupenky i abonentky) od 19. ledna 2018 v infocentru
  • Prodáváme abonentky za 240 Kč. Zakoupením této abonentky získáte zvýhodněné vstupenky na všechna čtyři představení v rámci festivalu HH.

 

ROCKER A DVĚ STARÉ DÁMY  

Stáří ani nemoc nejsou na překážku tomu, aby člověka bavil život...

V luxusním domově důchodců stárnou svě dámy a do jejich hašteření vpadne mladý zhulenec, který jim má za úkol především šúrovat podlahy, ale později se pouto mezi postavami zesílí a ukáže se, že i když tetky ne zcela sdílejí hochův hudební vkus a slovo "roštěnka" užívají výhradně v souvislosti s pokrmem, můžou je spojit jiné věci.
Hře dominuje slovní humor, drobná nedorozumění generací používajícími jíné výrazy, hašteření dvou penzistek a narážky na současný showbyznys.
V první části hry se více klábosí, druhá ovšem skýtá dramatické momenty plné napětí. 

 

KRVAVÁ HENRIETTA ANEB JEDNO JARO V PAŘÍŽI 

Příběh z dob, kdy Evropa tančila valčík.

Podkladem pro divadelní hru se stala skutečná událost z jara roku 1914. Manželka ministra financí Francouzské republiky Henriette Cailloux zastřelila v redakci vlivného deníku Figaro jeho editora Gastona Calmetta. Údajně na obranu svého manžela, o němž Figaro otiskl nepravdivé informace. Byla obviněna z vraždy, ale za čtvrt roku osvobozena. Příběh lásky a vraždy posloužil Oldřichu Daňkovi k napsání duchaplného textu o jednom báječném jaru v Paříži, plném volnosti a svobody, ale i mocenských ambicí.

 

DÁMSKÁ ŠATNA 

Jestlipak, milí diváci, víte, která místnost v divadle je ta opravdu nejdůležitější? Kde se všechno určuje, probírá, ovlivňuje, posuzuje a rodí? Možná jste si mysleli, že je to ředitelna, kancelář tajemnice, nebo uměleckého šéfa, či snad dramaturgie. Ti poučenější z vás hádají klub. Nikoliv. 

Tím tajemným, mystickým a vzrušujícím místem je dámská šatna. A právě sem nás zavede stejnojmenná hra Arnošta Goldflama. Setkáme se zde se čtyřmi herečkami různého věku a takříkajíc oborů. Čtyři kolegyně, kamarádky a soupeřky. Prožijete spolu s nimi dlouhé čekání na roli,  vzrušující přípravu premiéry, každodenní rutinu repríz, ale hlavně jejich obyčejné a přece dojímavé osudy. 

Arnošt Goldflam, který je i režisérem inscenace, čerpá nejen ze své mnohaleté zkušenosti z působení v moravských, slezských a českých divadlech, ale především ze zevrubné znalosti poměrů v Klicperově divadle, jehož dámská šatna patří k legendám v daném oboru. Zkrátka a dobře: Kdo nenavštíví Dámskou šatnu v hradeckém divadle, neví o divadle nic...

Skrze setkání a rozhovory v divadelní šatně dává hra nahlédnout do osudů čtyř hereček. Do života první z nich, Marie, právě vstupuje nový muž. Marie prožívá počáteční okouzlení i následné rozčarování ve chvíli, kdy zjišťuje, že je s ním těhotná a on dítě odmítá. Její kolegyni Trudu s malou dcerou zase již po několikáté opouští manžel. Mladičká Klára přirozeně touží po roli, divadelním růstu i úspěchu. Nejstarší Líza řeší v obecnější rovině problém smysluplnosti hereckého poslání. Ve čtyřech generačních rovinách tak lze paralelně sledovat často provázané osobní i profesní problémy, se kterými se představitelky potýkají.

 

CHARLEYOVA TETA 

Viktoriánská situační a převleková komedie

Jsme v Anglii devatenáctého století. Panují poněkud přísná a upjatá mravnostní pravidla. Ale láska kvete v každé době… Dva oxfordští studenti, Charles a Jack, zamilovaní až po uši, chtějí pozvat své dívky do kolejního bytu na důležitou schůzku a oběd spojený s žádostí o ruku. Aby se záležitost mohla uskutečnit, je při tom žádoucí přítomnost vážené osoby. Tou se má stát milionářská Charleyova teta, která má zrovna přijet z Brazílie. Čas kvapí a teta stále nikde. Je nutné, aby dívkám tetu někdo sehrál. V časové nouzi se této role ujme spolužák Babberley. Co způsobí jeho
přestrojení a eskapády v ženském převleku? Je toho dost a horké chvíle jsou nasnadě. Zvláště když se navíc ještě dostaví pravá tetička… Čeká vás originální anglický humor sušší než martini. Hra divadelníky milovaná a přezdívaná jako „Charleyovka“ je mezi komediemi pojmem. Už baví o mnoho více než sto let, přesto rozesmává stále svěžím neodolatelným vtipem

trochu historie z Honzlova Humpolce..







Tento článek si můžete přečíst na webu Humpolák
http://www.humpolak.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.humpolak.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=9371